Gå til hovedindhold

Frister for indberetning

For at du kan nå at betale ATP-bidrag til tiden, er der frister for indberetning, som du skal overholde.

De fleste arbejdsgivere indberetter ATP-bidrag via eIndkomst.

skat.dk kan du finde oplysning om fristerne for indberetning af lønoplysninger til eIndkomst.

Kan du ikke bruge eIndkomst, kan du indberette via ATP's selvbetjening. Hvis ATP-bidraget skal med på opkrævningen i det rette kvartal, skal indberetning af ATP-bidraget ske inden for følgende frister:

Kvartal

Periode

Indberetningsfrist

1. kvartal

01.01 - 31.03

10. april

2. kvartal

01.04 - 30.06

10. juli

3. kvartal

01.07 - 30.09

10. oktober

4. kvartal

01.10 - 31.12

10. januar

ATP sender en opkrævning

Hvert kvartal sender ATP en opkrævning til virksomheden via Digital Post, ud fra de indberetninger du har foretaget. Betaler du ikke dit ATP-bidrag til tiden, sender ATP Livslang Pension en rykker via Digital Post.

Åbn alle Luk alle