Handelsbetingelser ved køb af affaldsydelser og varer via webshop.
1. Virksomhedsoplysninger:
Hørsholm Kommune
Center for Teknik - Miljø
Ådalsparkvej 2
2970 Hørsholm
CVR nr.: 70960516
Telefon: 4849 2550
E-mail: tek-post@horsholm.dk
2. Levering og anvendelse:
Når du har foretaget en bestilling i vores webshop, vil du modtage en ordrebekræftelse på mail.
Køb af ekstrasæk
Har du købt en ekstrasæk, vil sækken blive leveret ved din næste ordinære tømning af dagrenovation. Er din næste ordinære tømning den kommende hverdag, skal din ordre dog senest være modtaget kl. 16 dagen i forvejen. Ellers bliver ekstrasækken leveret ved næstkommende ordinære tømning.
Når den benyttede ekstrasæk skal bortskaffes, placeres den ved siden af dit stativ eller beholder til dagrenovation - Skraldemændene tager ekstrasækken med ved næste ordinære tømning.
Køb af ekstratømning
Har du behov for afhentning af ekstra affald her og nu, kan du bestille en ekstratømning. Ønsker du en ekstratømning den efterfølgende dag, skal din ordre været modtaget senest kl. 16 dagen i forvejen.
Oplever du ofte et behov for ekstratømninger, kan du overveje om du har den rette affaldsløsning. Du kan bestille affaldsbeholder eller -stativ ved at besøge Hørsholm Kommunes selvbetjeningsløsning:
klik her. Har du behov for vejledning i, hvor meget kapacitet du har behov for, kan du ringe på 4849 2550 eller sende en mail til
tek-post@horsholm.dk.
Køb af beholdere til dagrenovation
Har du købt en dagrenovationsbeholder, vil den blive leveret i løbet af 5 hverdage. Det er dit eget ansvar at ændre/tilmelde tømning af den pågældende størrelse – dette gøres via selvbetjeningsløsningen:
klik her.
Når du køber beholderen, har du desuden pligt til at vedligeholde og rengøre beholderen. Derudover har du pligt til at sørge for, at placering af beholderen lever op til gældende regler i Hørsholm Kommunes regulativ.
klik her.
Skal du af med et gammelt sækkestativ, som den nye beholder erstatter, er bortskaffelsen ligeledes dit eget ansvar. Det kan du f.eks. gøre på Norfors Genbrugspladser eller gennem Hørsholm Kommunes storskraldsordning.
Køb af sækkestativ
Har du købt et sækkestativ vil det blive leveret i løbet af 5 hverdage. Det er dit eget ansvar at ændre/tilmelde tømning af den pågældende størrelse – dette gøres via selvbetjeningsløsningen:
klik her.
Når du køber stativet, har du pligt til at sørge for, at placeringen af stativet lever op til gældende regler i Hørsholm Kommunes regulativ.
klik her.
Skal du af med et gammelt sækkestativ, som det nye stativ erstatter, er bortskaffelsen ligeledes dit eget ansvar. Det kan du f.eks. gøre på Norfors Genbrugspladser eller gennem Hørsholm Kommunes storskraldsordning.
3. Priser og betaling.
Herunder ses priser for ydelser og varer, som er tilgængelige i webshoppen.
Ydelse/vare Priser inkl. moms og levering
Ekstrasæk 30 kr.
Ekstratømning, sække 84 kr.
Ekstratømning, 140 L og 240 L 92 kr.
Ekstratømning, 400 L og 660 L 99 kr.
Sækkestativ, enkelt, 110 L: 1550 kr.
Sækkestativ, dobbelt, 110+55 L 2100 kr.
Beholder, 140 L 491 kr.
Beholder, 190 L 584 kr.
Beholder, 240 L 528 kr.
Beholder, 400 L 901 kr.
Beholder, 660 L 1066 kr.
Alle angivne priser er i danske kroner og inkl. moms.
Hørsholm Kommune skal oplyse, at det er sikkert at handle online hos os. Vi anvender sikkerhedsprotokollen SSL (Secure Socket Layer), som sikrer, at dine betalingsoplysninger undervejs i bestillingsforløbet bliver krypteret og er ulæselige for andre. De oplysninger, du afgiver ved betaling, bliver altid beskyttet under overførslen fra din egen computer. Du kan se, af krypteringen er aktiv, når der nederst i højre hjørne på din Internetbrowser kommer en gul hængelås til syne. På https://www.nets-danid.dk/produkter/nets kan du se, hvordan en SSL-betaling gennemføres. Hørsholm Kommune bruger desuden QuickPay-løsning, som sikrer, at din betaling med dankort og kreditkort er sikker og certificeret af Nets (PBS, Pengeinstitutternes Betalings Systemer). Se mere på www.NETS.dk og https://quickpay.net.
Vi modtager følgende betalingskort: Dankort, Visa og MasterCard. Betaling vil først blive trukket på din konto når varen er afsendt.
4. Reklamation:
Hvis der ved modtagelsen af varen konstateret mangler, kan du kontakte Hørsholm Kommune inden for 2 måneder efter modtagelsen. Send en mail til tek-post@horsholm.dk med angivelse af vare, ordrenummer samt beskrivelse af manglen samt evt. et billede. Er der tale om mangler, som er fremkommet inden modtagelsen af varen, ombyttes varen med en ny.
Du har efter købeloven ret til af reklamere i op til 2 år efter et køb, hvis der konstateres produktionsfejl på varen. Reklamation gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet eller ydelsen. Efter 6 måneder er det dog dig, der skal bevise, at der er tale om en produktionsfejl.
Ved reklamation rettes henvendelse til Hørsholm Kommune og reklamationer sendes til: tek-post@horsholm.dk.
5. Databehandling.
Hørsholm Kommune behandler data og personoplysninger i overensstemmelse med Databeskyttelselovens Kap. 3. Se: klik her.
Se vores privatlivspolitik for brug af persondata i Renoweb her: klik her.
6. Ansvar:
Online køb af varer og ydelser er omfattet af Lov om markedsføring (lov nr. 326 af 03.05.2017) samt Forbrugeraftaleloven (Lov nr. 1457 af 17.12.2013).
Hørsholm Kommune er ikke erstatningsansvarlig ved bortkomst, tyveri eller lignende.
Dato: 07.01.2019