Fredericia Kommune
Et blik på kortet er nok til at fastslå Fredericias centrale placering i Danmark. Her mødes motorveje, hovedveje og jernbaner, og her mødes mennesker fra nær og fjern til messer, møder, konferencer og til sport og fritid.
Unik beliggenhed med stort potentiale for at skabe vækst
I Fredericia ligger et af Danmarks største erhvervsudviklingsprojekter DanmarkC. Her giver vi virksomheder med høje krav til eskponering, logistik, beliggenhed og arbejdskraft chancen for at få danmarks mest ideelle virksomhedsplacering.
Fredericia er også byen med et af Danmarks største byudviklingsområder, FredericiaC, der skal åbne den gamle færstningsby til vandet.
FredericiaC bliver en helt ny bydel, som skal være med til at tiltrække tilflyttere og arbejdskraft til byen, tilføre området dynamiske og kreative virksomheder, skabe flere uddannelsesmuligheder og give fredericianere og besøgende kultur, og fritidsoplevelser af høj standard og stor attraktionsværdi. Vores ambition er at skabe op mod 2.800 nye arbejdspladser og omkring 1.000 boliger i en levende bydel med direkte adgang til Lillebælt.
På www.fredericia.dk/erhverv kan du finde flere informationer, tilmelde dig arrangementer og få rådgivning og hjælp til at etablere eller udbygge din virksomhed.
Her på virk.dk er vi pt. i gang med at samle alle vores selvbetjeningsløsninger, så du fremover kan indberette, sende fakturaer til os og meget andet.
Én indgang til Fredericia Kommune
I Fredericia Kommune har vi en erhvervshotline, som er for dig, der gerne vil starte, flytte eller udvide din virksomhed.
Når du kontakter erhvervshotlinen får du tilknyttet én kontaktperson inden for 2 dage, som følger din virksomhed gennem hele forløbet og udarbejdet en overordnet plan for dit sagsforløb inden for én uge.
Du kan kontakte erhvervshotlinen på tlf.nr. 7210 5555 eller mail: erhvervshotline@fredericia.dk
Se myndighedens indberetningerFredericia Kommune
Gothersgade 20
7000 Fredericia
Telefon: 72 10 70 00
ma-on 9.30-16
to 9.30-17
fr 9.30-14
Mest anvendte indberetninger
-
NemRefusion - Refusion af sygedagpenge
Anmeld sygefravær, raskmeld og søg om refusion af sygedagpenge via NemRefusion. -
NemRefusion – Lønrefusion under jobafklaring (ressourceforløbsydelse) - DP 202H
Anmod om lønrefusion under jobafklaringsforløb (refusion af ressourceforløbsydelse). -
Refusion af barselsdagpenge
Her kan du anmelde fravær i forbindelse med barselsorlov og søge om refusion af barselsdagpenge.
Alle indberetninger
-
AB 401 - Ansøgning om mentorfunktion
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at søge tilskud til mentorfunktion. -
Adresseforespørgsel
Enhver kan få oplysninger om en anden persons adresse, hvis ikke personen har hemmelig adresse (beskyttet). -
Afregning af tilskud til det frivillige folkeoplysende foreningsarbejde
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker afregning af tilskud til det frivillige folkeoplysende foreningsarbejde. -
Anmeld anvendelsesændring af bygninger i landzone
Anvend denne løsning, når du skal anmelde anvendelsesændring af bygninger i landzone efter lov om planlægning § 38, stk. 1 jf. § 37, stk. 1 og 2. -
Anmeld manglende tømning af affald
Her kan man indberette manglende afhentning af affald. -
Anmeldelse af landbrugs-, fiskeri- og skovbrugsbyggeri i landzone
Anvend denne løsning, når du skal anmelde landbrugs-, fiskeri- og skovbrugsbyggeri i landzone efter lov om planlægning § 38, stk. 2, jf. § 36, stk. 1, nr. 3 og 4. -
Anmeldelse af socialt bedrageri (ikke-anonym)
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at anmelde socialt bedrageri. Vær opmærksom på, virksomheden IKKE vil være anonym. -
Anmeldelse fra autoriseret mester (kloak- og sanitetsarbejde)
Denne indberetning skal bruges af en autoriseret mester ved anmeldelse af kloak- og sanitetsarbejde -
Anmeldelse og afmelding af olietanke
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at anmelde eller afmelde en olietank. -
Anmod om ændring af affaldsordning
Her kan man anmode om at få ændret din eksisterende affaldsordning -
Anmodning om ansættelsesoplysninger
Anvendes af kommuner til indhentning af ansættelsesoplysninger om personer der får eller modtager ydelser fra kommunen -
Anmodning om lønrefusion (ressourceforløbsydelse under jobafklaringsforløb) - dp 202H
Du skal anvende denne digitale løsning, når du skal anmode om lønrefusion, fordi din sygemeldte medarbejder efter en periode med sygedagpenge er overgået til et jobafklaringsforløb. -
Anmodning om pensionsoplysninger
Anvendes af kommuner til indhentning af pensionsoplysninger om personer der får eller modtager ydelser fra kommunen -
Anmodning om udbetaling af løntilskud - procent-sats af lønnen (Fleksjob)
Anvend denne digitale løsning, hvis du som arbejdsgiver ønsker at anmode om udbetaling af løntilskud. -
Anmodning om udbetaling af tilskud til mentorfunktion
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at anmode om udbetaling af tilskud til mentorfunktion. -
Anmodning om udbetaling af tilskud til voksenlærling
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at anmode om udbetaling af tilskud til voksenlærling. -
Ansøgning om aftale efter sygedagpengelovens § 58a (selvstændigt erhvervsdrivende)
Denne indberetning bruges ved ansøgning om aftale og sygedagpenge for selvstændig erhvervsdrivende. -
Ansøgning om anbringelse af container mv. på veje
Du kan ansøge om tilladelse til at råde over offentlige veje og pladser i kommune fx når du opstiller en container mv. -
Ansøgning om fritagelse fra gebyr på erhvervsaffald
Her kan du søge om fritagelse for erhvervsaffaldsgebyret. -
Ansøgning om hjælpemiddel/boligændring (anvendes af tredjepart med fuldmagt)
Anvend denne digitale løsning hvis du som leverandør af hjælpemidler, hjemmehjælper eller sundhedsperson (fx læge) ønsker søge om hjælpemiddel/boligændring for en person, der har varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. -
Ansøgning om hjælpemidler - undervisningsmateriale, arbejdsredskaber og arbejdspladsindretning
En virksomhed kan søge tilskud til arbejdsredskaber og mindre tilretninger af arbejdspladsen, der kompenserer for medarbejderens begrænsning i arbejdsevnen. -
Ansøgning om jobrotation
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at ansøge om jobrotation. -
Ansøgning om spildevandstilladelse i ukloakerede områder
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at ansøge om spildevandstilladelse i ukloakerede områder. -
Ansøgning om tilladelse til gravearbejde
Denne indberetning anvendes ved ansøgning om tilladelse til gravearbejde. -
Ansøgning om tilskud til opkvalificering af ansat udlænding
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at ansøge om tilskud til opkvalificering af ansat udlænding. -
Ansøgning om tilskud til politisk arbejde efter partistøtteloven
Indberetning til brug ved ansøgning om tilskud til politisk arbejde. -
Ansøgning om udbetaling af tilskud til opkvalificering af ansat udlænding
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at ansøge om udbetaling af tilskud til opkvalificering af ansat udlænding. -
Arbejdsgivererklæring ved ansøgning om støtte til bil
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed skal indgive arbejdsgivererklæring ved ansøgning om støtte til bil. -
Arbejdsgivers erklæring om sygedagpenge
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at indgive en erklæring om sygedagpenge. -
Byg og Miljø
Byg og Miljø hjælper dig med at finde oplysninger og indsende ansøgninger i bygge- og miljøsager. -
DP 211 - Aftale mellem arbejdsgiver og lønmodtager om refusion af løn eller dagpenge under sygdom
Aftale mellem arbejdsgiver og lønmodtager om refusion af løn eller dagpenge under sygdom efter sygedagpengelovens § 56 -
Erklæring/færdigmelding fra autoriseret mester (kloak- og sanitetsarbejde)
Denne indberetning bruges, når en autoriseret mester skal færdigmelde arbejde samt erklære, at det er udført efter gældende bestemmelser. -
Frigørelsesattest fra arbejdsgiver - ansatte på nedsat tid
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at indsende frigørelsesattest ang. ansatte på nedsat tid. -
Godkendelse af en folkeoplysende forening
Anvend denne digitale løsning, hvis din forening ønsker at blive godkendt som folkeoplysende forening. -
Integrationsgrunduddannelse (IGU)
I VITAS skal du registrere aftale om integrationsgrunduddannelse, såfremt din virksomhed ønsker at indgå en aftale med en borger. -
Løntilskud
Anvend VITAS, hvis din virksomhed ønsker at tilbyde en ansættelse med løntilskud. -
NemRefusion - Fleksjobrefusion
Anmod om fleksjobrefusion via NemRefusion -
NemRefusion - Løntilskudsrefusion
Anmod om løntilskudsrefusion via NemRefusion. -
NemRefusion - Refusion af sygedagpenge
Anmeld sygefravær, raskmeld og søg om refusion af sygedagpenge via NemRefusion. -
NemRefusion – Lønrefusion under jobafklaring (ressourceforløbsydelse) - DP 202H
Anmod om lønrefusion under jobafklaringsforløb (refusion af ressourceforløbsydelse). -
Oplysning om NemKonto
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at indsende oplysninger om NemKonto. -
Oplysning om specifik konto efter NemKontoordningen
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at indsende oplysninger om specifik konto efter NemKontoordningen. -
Refusion af barselsdagpenge
Her kan du anmelde fravær i forbindelse med barselsorlov og søge om refusion af barselsdagpenge. -
Send overslag vedrørende tandprotetisk behandling, hvortil der søges økonomisk bistand - klinisk tandtekniker
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at indsende overslag vedrørende tandprotetisk behandling som klinisk tandtekniker. -
Virksomhedspraktik
Anvend VITAS, hvis din virksomhed ønsker at oprette en virksomhedspraktik. VITAS samler alle administrative dokumenter til oprettelse, bevilling, forlængelse og ophør af virksomhedspraktik et sted. -
Voksenlærling
Anvend VITAS, hvis din virksomhed ønsker at ansøge om at blive godkendt til voksenlærlingetilskud.