Gentofte Kommune
Gentofte Kommune – et godt sted at bo, leve og arbejde
Gentofte Kommune er med sin nære beliggenhed i forhold til København placeret tæt på uddannelses- og forskningsinstitutioner, og er centralt beliggende i forhold til adgang til motorveje og offentlig transport. I kommunen er der et varieret handelsliv, som spænder fra specialbutikker til supermarkeder. Kommunens erhvervsstruktur er præget af mange små og mellemstore virksomheder, særligt indenfor finansiering, forsikring og forretningsservice. Et særligt kendetegn ved Gentofte Kommune er at mange af kommunens borgere vælger at etablere egen virksomhed.
Se myndighedens indberetninger
Gentofte Kommune
Bernstorffsvej 161
2920 Charlottenlund
Telefon: 39 98 00 00
ma-on 8-16
to 8-18
fr 8-14
Mest anvendte indberetninger
-
NemRefusion - Refusion af sygedagpenge
Anmeld sygefravær, raskmeld og søg om refusion af sygedagpenge via NemRefusion. -
NemRefusion – Lønrefusion under jobafklaring (ressourceforløbsydelse) - DP 202H
Anmod om lønrefusion under jobafklaringsforløb (refusion af ressourceforløbsydelse). -
Refusion af barselsdagpenge
Her kan du anmelde fravær i forbindelse med barselsorlov og søge om refusion af barselsdagpenge. -
Adgang til genbrugsplads
Hvis din virksomhed ønsker at bruge genbrugspladserne i den valgte kommune, kan du tilmelde virksomheden her.
Alle indberetninger
-
Adgang til genbrugsplads
Hvis din virksomhed ønsker at bruge genbrugspladserne i den valgte kommune, kan du tilmelde virksomheden her. -
Anmeld anvendelsesændring af bygninger i landzone
Anvend denne løsning, når du skal anmelde anvendelsesændring af bygninger i landzone efter lov om planlægning § 38, stk. 1 jf. § 37, stk. 1 og 2. -
Anmeldelse af landbrugs-, fiskeri- og skovbrugsbyggeri i landzone
Anvend denne løsning, når du skal anmelde landbrugs-, fiskeri- og skovbrugsbyggeri i landzone efter lov om planlægning § 38, stk. 2, jf. § 36, stk. 1, nr. 3 og 4. -
Anmeldelse af midlertidig aktivitet
Denne løsning anvendes, når du vil anmelde en midlertidig aktivitet. -
Anmeldelse fra autoriseret mester (kloak- og sanitetsarbejde)
Denne indberetning skal bruges af en autoriseret mester ved anmeldelse af kloak- og sanitetsarbejde -
Anmeldelse og afmelding af olietanke
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at anmelde eller afmelde en olietank. -
Anmodning om ansættelsesoplysninger
Anvendes af kommuner til indhentning af ansættelsesoplysninger om personer der får eller modtager ydelser fra kommunen -
Anmodning om lønrefusion (ressourceforløbsydelse under jobafklaringsforløb) - dp 202H
Du skal anvende denne digitale løsning, når du skal anmode om lønrefusion, fordi din sygemeldte medarbejder efter en periode med sygedagpenge er overgået til et jobafklaringsforløb. -
Anmodning om pensionsoplysninger
Anvendes af kommuner til indhentning af pensionsoplysninger om personer der får eller modtager ydelser fra kommunen -
Anmodning om udbetaling af tilskud til voksenlærling
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at anmode om udbetaling af tilskud til voksenlærling. -
Ansøgning om aftale efter sygedagpengelovens § 58a (selvstændigt erhvervsdrivende)
Denne indberetning bruges ved ansøgning om aftale og sygedagpenge for selvstændig erhvervsdrivende. -
Ansøgning om hjælpemidler - undervisningsmateriale, arbejdsredskaber og arbejdspladsindretning
En virksomhed kan søge tilskud til arbejdsredskaber og mindre tilretninger af arbejdspladsen, der kompenserer for medarbejderens begrænsning i arbejdsevnen. -
Ansøgning om råden over vejareal vedr. arrangement på kommunevej
Her kan du søge om tilladelse til at råde over veje, stier og pladser i forbindelse med afholdelsen af et udendørsarrangement -
Ansøgning om råden over vejareal vedr. opstilling af materiel på kommuneveje
Her kan du søge om tilladelse til at råde over vejareal i forbindelse med opstillingen af materiel på kommunale veje, stier og pladser. -
Ansøgning om spildevandstilladelse i ukloakerede områder
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at ansøge om spildevandstilladelse i ukloakerede områder. -
Ansøgning om tilladelse til gravearbejde
Ansøgning om tilladelse til at foretage opgravning i vejarealer på kommuneveje -
Ansøgning om tilskud til politisk arbejde efter partistøtteloven
Indberetning til brug ved ansøgning om tilskud til politisk arbejde. -
Bestil afhentning af farligt affald
Bestil afhentning af forskellige typer af farligt affald og levering af ny emballage. -
Byg og Miljø
Byg og Miljø hjælper dig med at finde oplysninger og indsende ansøgninger i bygge- og miljøsager. -
DP 211 - Aftale mellem arbejdsgiver og lønmodtager om refusion af løn eller dagpenge under sygdom
Aftale mellem arbejdsgiver og lønmodtager om refusion af løn eller dagpenge under sygdom efter sygedagpengelovens § 56 -
Erklæring fra fodplejer/fodterapeut
Dette selvbetjeningsforløb anvendes af fodplejere og fodterapeuter, når en kunde/patient ansøger kommunen om udvidet helbredstillæg. Oplysningerne sendes til kommunen. -
Integrationsgrunduddannelse (IGU)
I VITAS skal du registrere aftale om integrationsgrunduddannelse, såfremt din virksomhed ønsker at indgå en aftale med en borger. -
Løntilskud
Anvend VITAS, hvis din virksomhed ønsker at tilbyde en ansættelse med løntilskud. -
NemRefusion - Fleksjobrefusion
Anmod om fleksjobrefusion via NemRefusion -
NemRefusion - Løntilskudsrefusion
Anmod om løntilskudsrefusion via NemRefusion. -
NemRefusion - Refusion af sygedagpenge
Anmeld sygefravær, raskmeld og søg om refusion af sygedagpenge via NemRefusion. -
NemRefusion – Lønrefusion under jobafklaring (ressourceforløbsydelse) - DP 202H
Anmod om lønrefusion under jobafklaringsforløb (refusion af ressourceforløbsydelse). -
Refusion af barselsdagpenge
Her kan du anmelde fravær i forbindelse med barselsorlov og søge om refusion af barselsdagpenge. -
Screening for PCB-holdigt affald og anmeldelse af bygge- og anlægsaffald
Anvend denne løsning, når du som bygherre ønsker at anmelde bygge- og anlægsaffald ift. de kommunale bestemmelser og regulativer. -
Send tilbud på tandbehandling i forbindelse med ansøgning om helbredstillæg
Anvend denne blanket til at sende tilbud på tandbehandling for kunder/patienter, der ansøger kommunen om udvidet helbredstillæg. Du skal være tandtekniker eller tandlæge for at kunne anvende selvbertjeningsforløbet. -
Virksomhedspraktik
Anvend VITAS, hvis din virksomhed ønsker at oprette en virksomhedspraktik. VITAS samler alle administrative dokumenter til oprettelse, bevilling, forlængelse og ophør af virksomhedspraktik et sted. -
Voksenlærling
Anvend VITAS, hvis din virksomhed ønsker at ansøge om at blive godkendt til voksenlærlingetilskud.