Lemvig Kommune
Lemvig Kommune
Rådhusgade 2
7620 Lemvig
Telefon: 96 63 12 00
ma-on 9-15
to 9-17 og fr 9-13
Mest anvendte indberetninger
-
Anmodning om lønrefusion (ressourceforløbsydelse under jobafklaringsforløb) - DP 202H
Du skal anvende denne digitale løsning, når du skal anmode om lønrefusion, fordi din sygemeldte medarbejder efter en periode med sygedagpenge er overgået til et jobafklaringsforløb. -
NemRefusion - Refusion af sygedagpenge
Anmeld sygefravær, raskmeld og søg om refusion af sygedagpenge via NemRefusion. -
NemRefusion – Lønrefusion under jobafklaring (ressourceforløbsydelse) - DP 202H
Anmod om lønrefusion under jobafklaringsforløb (refusion af ressourceforløbsydelse). -
Refusion af barselsdagpenge
Her kan du anmelde fravær i forbindelse med barselsorlov og søge om refusion af barselsdagpenge. -
AB 345 - Anmodning om udbetaling af løntilskud - pct-sats af lønnen
Virksomheden anvender denne indberetning, når de vil anmode kommunen om udbetaling af løntilskud på en medarbejder. Indberetningen gælder efter lov om aktiv beskæftigelse og tidligere ordninger omkring aktivloven og bistandsloven.
Alle indberetninger
-
AB 345 - Anmodning om udbetaling af løntilskud - pct-sats af lønnen
Virksomheden anvender denne indberetning, når de vil anmode kommunen om udbetaling af løntilskud på en medarbejder. Indberetningen gælder efter lov om aktiv beskæftigelse og tidligere ordninger omkring aktivloven og bistandsloven. -
AB 405 - Anmodning om udbetaling af tilskud til mentorfunktion
Brug denne indberetning til at søge om udbetaling af tilskud til en mentorfunktion eller udbetaling af uddannelsesudgifter for mentoren. Tilskuddet skal være bevilget på forhånd af jobcenteret. -
AB 505 - Anmodning om udbetaling af tilskud til voksenlærling
Brug denne indberetning, hvis du som arbejdsgiver har udbetalt løn til en voksenlærling, til at bede om at få udbetalt tilskud. Det kræver, at der er indgået en aftale. -
AB 522 Ansøgning om jobrotation
Din virksomhed har ret til jobrotationsydelse, når en ansat midlertidigt deltager i uddannelse, og I i uddannelsesperioden ansætter en ledig som vikar. -
Adresseforespørgsel
Enhver kan få oplysninger om en anden persons adresse, hvis ikke personen har hemmelig adresse (beskyttet). -
Afregning af tilskud til det frivillige folkeoplysende foreningsarbejde
Denne indberetning bruges ved afregning af tilskud til det frivillige folkeoplysende foreningsarbejde. -
Afregning vedr. tilskud til folkeoplysende voksenundervisning
Denne indberetning bruges ved afregning af tilskud til folkeoplysende voksenundervisning. -
Anmeld afvigelser i forhold til affaldsordning
Her kan man indberette f.eks. manglende afhentning af affald -
Anmeld bygge- og anlægsaffald
Denne indberetning bruges til at anmelde bygge- og anlægsaffald. -
Anmeld jordflytning
Denne indberetning anvendes ved flytning af jord. -
Anmeldelse af socialt bedrageri
Virksomheden anvender indberetningen ved anmeldelse af socialt bedrageri. -
Anmod om ændring af affaldsordning
Her kan man anmode om at få ændret din eksisterende affaldsordning -
Anmodning om fritagelse fra digital post
I stedet vil den pågældende post blive leveret på virksomhedens fysiske postadresse som almindelig post. -
Anmodning om lønrefusion (ressourceforløbsydelse under jobafklaringsforløb) - DP 202H
Du skal anvende denne digitale løsning, når du skal anmode om lønrefusion, fordi din sygemeldte medarbejder efter en periode med sygedagpenge er overgået til et jobafklaringsforløb. -
Ansøgning om fritagelse fra gebyr på erhvervsaffald
Denne indberetning bruges ved ansøgning om fritagelse fra gebyr på erhvervsaffald. -
Ansøgning om landzonetilladelse
Indberetning til brug for ansøgning om landzonetilladelse. -
Ansøgning om lokaletilskud til det frivillige folkeoplysende foreningsarbejde
Indberetning til brug ved ansøgning om lokaletilskud. -
Ansøgning om råden over vejareal vedr. arrangement på kommunevej
Her kan du søge om tilladelse til at råde over veje, stier og pladser i forbindelse med afholdelsen af et udendørsarrangement -
Ansøgning om råden over vejareal vedr. opstilling af materiel på kommuneveje
Her kan du søge om tilladelse til at råde over vejareal i forbindelse med opstillingen af materiel på kommunale veje, stier og pladser. -
Ansøgning om tilladelse til etablering af A- eller B-boringer
Denne indberetning anvendes ved ansøgning om tilladelse til etablering af A- eller B-boringer. -
Ansøgning om tilladelse til gravearbejde
Ansøgning om tilladelse til at foretage opgravning i vejarealer på kommuneveje -
Ansøgning om tilladelse til sygetransport / godkendelse som ansvarlig leder
Indberetning til brug for ansøgning om tilladelse til sygetransport samt godkendelse som ansvarlig leder. -
Ansøgning om tilladelse til udførelse af ledningsarbejde i / over kommunevej / privat fællesvej
Virksomheden anvender indberetningen, når de vil ansøge om tilladelse til at udføre ledningsarbejde. -
Ansøgning om tilskud fra Start- og udviklingspuljen
Indberetning til brug ved ansøgning om tilskud til folkeoplysning. -
Ansøgning om tilskud til folkeoplysende voksenundervisning
Indberetning der bruges til tilskud til folkeoplysende voksenundervisning. -
Ansøgning om tilskud til frivilligt folkeoplysende foreningsarbejde
Indberetning der bruges til tilskud til folkeoplysende foreningsarbejde. -
Ansøgning om tilskud til opkvalificering af ansat udlænding
Indberetning til brug ved ansøgning om tilskud til opkvalificering. -
Ansøgning om tilskud til politisk arbejde efter partistøtteloven
Indberetning til brug ved ansøgning om tilskud til politisk arbejde. -
Ansøgning om udbetaling af tilskud til opkvalificering af ansat udlænding
Indberetning til brug for udbetaling af tilskud til opkvalificering. -
Arbejdsgivererklæring ved ansøgning om støtte til bil
Denne indberetning bruges af en arbejdsgiver ved en medarbejders ansøgning om støtte til en bil. -
Byg og Miljø
Byg og Miljø hjælper dig med at finde oplysninger og indsende ansøgninger i bygge- og miljøsager. -
DP 206 A - Arbejdsgivers erklæring om sygedagpenge
Denne indberetning anvendes, når arbejdsgiver skal sende erklæring om sygedagpenge. -
Dagrenovationslignende affald
Selvbetjeningsløsning for alle virksomheder, der producerer dagrenovationslignende affald. -
Fleksjob – anmodning om vurdering af arbejdsevnen
Anmod det kommunale jobcenter om at vurdere arbejdsevnen i et specifikt fleksjob. -
Godkendelse af en folkeoplysende forening
Indberetning til brug ved godkendelse af en folkeoplysende forening. -
Integrationsgrunduddannelse (IGU)
I VITAS skal du registrere aftale om integrationsgrunduddannelse, såfremt din virksomhed ønsker at indgå en aftale med en borger. -
Løntilskud
Anvend VITAS, hvis din virksomhed ønsker at tilbyde en ansættelse med løntilskud. -
NemRefusion - Fleksjobrefusion
Anmod om fleksjobrefusion via NemRefusion -
NemRefusion - Løntilskudsrefusion
Anmod om løntilskudsrefusion via NemRefusion. -
NemRefusion - Refusion af sygedagpenge
Anmeld sygefravær, raskmeld og søg om refusion af sygedagpenge via NemRefusion. -
NemRefusion – Lønrefusion under jobafklaring (ressourceforløbsydelse) - DP 202H
Anmod om lønrefusion under jobafklaringsforløb (refusion af ressourceforløbsydelse). -
Oplysning om NemKonto
Din virksomheds NemKonto er den bankkonto, som din virksomhed ønsker at modtage alle udbetalinger fra offentlige myndigheder på. -
Oplysning om specifik konto efter NemKontoordningen
Her kan du registrere en specifik konto efter NemKontoordningen. -
Oplysning om ydelsesperioder fra A-kassen
Selvbetjeningsløsningen anvendes af A-kassen til oplysning om ydelsesperioder i forbindelse med en borgers ansøgning om hjælp til forsørgelse -
Refusion af barselsdagpenge
Her kan du anmelde fravær i forbindelse med barselsorlov og søge om refusion af barselsdagpenge. -
Send BBR-oplysninger om byggearbejde
Virksomheden anvender indberetningen sammen med ansøgning om byggetilladelse. Oplysningerne skal bruges til bygnings- og boligregistret (BBR), hvor oplysninger om landets faste ejendomme, lejligheder og lokaler registreres. -
Send BBR-oplysninger om byggearbejde - enfamiliehus
Virksomheden anvender indberetningen sammen med ansøgning om byggetilladelse. Oplysningerne skal bruges til bygnings- og boligregistret (BBR), hvor oplysninger om landets faste ejendomme, lejligheder og lokaler registreres. -
Send BBR-oplysninger om hel nedrivning
Virksomheden anvender indberetningen sammen med anmeldelsen om byggearbejde (BY 101). Oplysningerne skal bruges til bygnings- og boligregistret (BBR), hvor oplysninger om landets faste ejendomme, lejligheder og lokaler registreres. -
Send BBR-oplysninger om småbygninger (fx garager, carporte og udhuse)
Virksomheden anvender indberetningen sammen med ansøgning om byggetilladelse. Indberetningen vedrører særskilte garager, carporte, udhuse og lignende. -
Send BBR-oplysninger om teknisk anlæg
Virksomheden anvender indberetningen sammen med ansøgning om byggetilladelse. -
Send BBR-oplysninger om vand og afløb
Virksomheden anvender indberetningen sammen med ansøgning om byggetilladelse. -
Send driftsjournal for forsamlingslokale
En ansvarlig driftsleder anvender indberetningen, når de skal sende driftsjournal for et forsamlingslokale. -
Send oplysninger om deltager fra en anden kommune - folkeoplysende voksenundervisning
Denne indberetning anvendes indenfor folkeoplysende voksenundervisning, når der skal sendes oplysninger om en deltager fra en anden kommune. -
Send overslag - optiker/øjenlæge
Denne indberetning anvendes, når en optiker eller øjenlæge skal sende et overslag. -
Send overslag vedrørende tandprotetisk behandling, hvortil der søges økonomisk bistand - klinisk tandtekniker
Denne indberetning bruges, når en klinisk tandtekniker skal sende overslag vedrørende tandprotetisk behandling. -
Send tilbud på tandbehandling - tandlæge
Denne indberetning anvendes, når en tandlæge skal sende et tilbud på tandbehandling, hvortil der søges økonomisk tilskud. -
Send udgifter til aflønning i forbindelse med folkeoplysende voksenundervisning
Denne indberetning bruges ved indsendelse af oplysninger om foreningens samlede udgifter til aflønning af lærere og ledere. -
Virksomhedspraktik
Anvend VITAS, hvis din virksomhed ønsker at oprette en virksomhedspraktik. VITAS samler alle administrative dokumenter til oprettelse, bevilling, forlængelse og ophør af virksomhedspraktik et sted. -
Voksenlærling
Anvend VITAS, hvis din virksomhed ønsker at ansøge om at blive godkendt til voksenlærlingetilskud.