Lolland Kommune
På Lolland tilbydes erhvervslivet gode udviklingsmuligheder og optimale vækstvilkår. Der er en lang række fordele ved at etablere og drive virksomhed på Lolland:
- Generel omkostningsminimering
- 160 km. til København og 180 km. til Hamburg
- Stabil arbejdskraft
- Smidig etableringsproces – ”én indgang”
- Attraktive priser pa? grunde og erhvervsarealer
Vi tilbyder gode udviklingsmuligheder for både nye og eksisterende virksomheder, med smidig sagsbehandling, specialiseret rådgivning og tæt samarbejde i det daglige. Business LF er den fælles indgang til Lolland Kommunes erhvervsservice.
Business LF rådgiver om udviklingsmuligheder
Business LF medvirker til at skabe optimale rammer for erhvervslivet, tiltrækker nye virksomheder og investeringer og yder erhvervslivet rådgivning og information om etablering, drift og udvikling.
Du kan f.eks. gøre brug af Business LF, hvis din virksomhed har brug for hjælp til køb og salg af grunde og bygninger, udvidelse, kapitalrådgivning, rådgivning omkring nye udviklingsmuligheder, vækstforløb mv. Business LF hjælper med at finde de rigtige samarbejdspartnere og sørger for at etablere hurtig adgang til myndigheder og ressourcepersoner. Se mere på www.businesslf.dk
Se myndighedens indberetningerLolland Kommune
Jernbanegade 7
4930 Maribo
Telefon: 54 67 67 67
ma-on 8-15
to 8-17
fr 8-13
Mest anvendte indberetninger
-
NemRefusion - Refusion af sygedagpenge
Anmeld sygefravær, raskmeld og søg om refusion af sygedagpenge via NemRefusion. -
NemRefusion – Lønrefusion under jobafklaring (ressourceforløbsydelse) - DP 202H
Anmod om lønrefusion under jobafklaringsforløb (refusion af ressourceforløbsydelse). -
Refusion af barselsdagpenge
Her kan du anmelde fravær i forbindelse med barselsorlov og søge om refusion af barselsdagpenge. -
AB 345 - Anmodning om udbetaling af løntilskud - pct-sats af lønnen
Virksomheden anvender denne indberetning, når de vil anmode kommunen om udbetaling af løntilskud på en medarbejder. Indberetningen gælder efter lov om aktiv beskæftigelse og tidligere ordninger omkring aktivloven og bistandsloven.
Alle indberetninger
-
AB 272 - Årsindtægt for selvstændigt erhvervsdrivende, der modtager tilskud (fleksjob) - Skema I
Anvendes af personligt drevne virksomheder - uden revisorattestation -
AB 274 - Årsindtægt for selvstændigt erhvervsdrivende, der modtager tilskud (fleksjob) - Skema II
Anvendes af Personligt drevne virksomheder - med revisorattestation -
AB 276 - Årsindtægt for selvstændigt erhvervsdrivende, der modtager tilskud (fleksjob) - skema III
Anvendes af aktie- og anpartsselskaber - med revisorattestation -
AB 345 - Anmodning om udbetaling af løntilskud - pct-sats af lønnen
Virksomheden anvender denne indberetning, når de vil anmode kommunen om udbetaling af løntilskud på en medarbejder. Indberetningen gælder efter lov om aktiv beskæftigelse og tidligere ordninger omkring aktivloven og bistandsloven. -
AB 405 - Anmodning om udbetaling af tilskud til mentorfunktion
Brug denne indberetning til at søge om udbetaling af tilskud til en mentorfunktion eller udbetaling af uddannelsesudgifter for mentoren. Tilskuddet skal være bevilget på forhånd af jobcenteret. -
AB 505 - Anmodning om udbetaling af tilskud til voksenlærling
Brug denne indberetning, hvis du som arbejdsgiver har udbetalt løn til en voksenlærling, til at bede om at få udbetalt tilskud. Det kræver, at der er indgået en aftale. -
AB 522 Ansøgning om jobrotation
Din virksomhed har ret til jobrotationsydelse, når en ansat midlertidigt deltager i uddannelse, og I i uddannelsesperioden ansætter en ledig som vikar. -
Adgang til genbrugsplads
Virksomheder i kommunen skal købe affaldskuponer for at få adgang til kommunens genbrugspladser. -
Adresseforespørgsel
Enhver kan få oplysninger om en anden persons adresse, hvis ikke personen har hemmelig adresse (beskyttet). -
Afregning af tilskud til det frivillige folkeoplysende foreningsarbejde
Denne indberetning bruges ved afregning af tilskud til det frivillige folkeoplysende foreningsarbejde. -
Afregning vedr. tilskud til folkeoplysende voksenundervisning
Denne indberetning bruges ved afregning af tilskud til folkeoplysende voksenundervisning. -
Anmeld bygge- og anlægsaffald
Denne indberetning bruges til at anmelde bygge- og anlægsaffald. -
Anmeld jordflytning
Denne indberetning anvendes ved flytning af jord. -
Anmeld manglende tømning af affald
Hvis du ikke har fået afhentet dit affald efter planen, kan du her indberette det til renovatøren, så der bliver taget hånd om det hurtigst muligt. -
Anmeldelse af farligt affald
Hvis du ønsker at aflevere farligt affald i kommunen, skal du først udfylde formularen, og dernæst printe den ud inden aflevering på genbrugspladsen. -
Anmeldelse af socialt bedrageri
Virksomheden anvender indberetningen ved anmeldelse af socialt bedrageri. -
Anmeldelse og afmelding af olietanke
Denne indberetning bruges ved anmeldelse og afmelding af olietanke. -
Anmodning om lønrefusion (ressourceforløbsydelse under jobafklaringsforløb) - dp 202H
Du skal anvende denne digitale løsning, når du skal anmode om lønrefusion, fordi din sygemeldte medarbejder efter en periode med sygedagpenge er overgået til et jobafklaringsforløb. -
Ansøgning om afholdelse af udendørsarrangement
Her kan du søge om tilladelse til at råde over veje, stier og pladser i forbindelse med afholdelsen af et udendørsarrangement -
Ansøgning om anbringelse af container mv. på veje
Du kan ansøge om tilladelse til at råde over offentlige veje og pladser i kommune fx når du opstiller en container mv. -
Ansøgning om landzonetilladelse
Indberetning til brug for ansøgning om landzonetilladelse. -
Ansøgning om lokaletilskud til det frivillige folkeoplysende foreningsarbejde
Indberetning til brug ved ansøgning om lokaletilskud. -
Ansøgning om tilladelse til etablering af A- eller B-boringer
Denne indberetning anvendes ved ansøgning om tilladelse til etablering af A- eller B-boringer. -
Ansøgning om tilladelse til gravearbejde
Denne indberetning anvendes ved ansøgning om tilladelse til gravearbejde. -
Ansøgning om tilladelse til sygetransport / godkendelse som ansvarlig leder
Indberetning til brug for ansøgning om tilladelse til sygetransport samt godkendelse som ansvarlig leder. -
Ansøgning om tilskud fra Start- og udviklingspuljen
Indberetning til brug ved ansøgning om tilskud til folkeoplysning. -
Ansøgning om tilskud til folkeoplysende voksenundervisning
Indberetning der bruges til tilskud til folkeoplysende voksenundervisning. -
Ansøgning om tilskud til frivilligt folkeoplysende foreningsarbejde
Indberetning der bruges til tilskud til folkeoplysende foreningsarbejde. -
Ansøgning om tilskud til opkvalificering af ansat udlænding
Indberetning til brug ved ansøgning om tilskud til opkvalificering. -
Ansøgning om tilskud til politisk arbejde efter partistøtteloven
Indberetning til brug ved ansøgning om tilskud til politisk arbejde. -
Ansøgning om udbetaling af tilskud til opkvalificering af ansat udlænding
Indberetning til brug for udbetaling af tilskud til opkvalificering. -
Arbejdsgivererklæring ved ansøgning om støtte til bil
Denne indberetning bruges af en arbejdsgiver ved en medarbejders ansøgning om støtte til en bil. -
Byg og Miljø
Byg og Miljø hjælper dig med at finde oplysninger og indsende ansøgninger i bygge- og miljøsager. -
DP 206 A - Arbejdsgivers erklæring om sygedagpenge
Denne indberetning anvendes, når arbejdsgiver skal sende erklæring om sygedagpenge. -
DP 213 - Sygedagpenge, ansøgning om aftale for selvstændig erhvervsdrivende (§ 58a)
Virksomheden anvender indberetningen når de vil ansøge om aftale og sygedagpenge for selvstændig erhvervsdrivende. -
Fleksjob – anmodning om vurdering af arbejdsevnen
Anmod det kommunale jobcenter om at vurdere arbejdsevnen i et specifikt fleksjob. -
Fodbehandling - Helbredstillæg
Her kan du som Fodterapeut eller Fodbehandler oprette og vedligeholde et overslag (tilbud) på en fodbehandling for en pensionist med helbredstillæg. Tilbuddet sendes til Borgerens bopælskommune. -
Godkendelse af en folkeoplysende forening
Indberetning til brug ved godkendelse af en folkeoplysende forening. -
Integrationsgrunduddannelse (IGU)
I VITAS skal du registrere aftale om integrationsgrunduddannelse, såfremt din virksomhed ønsker at indgå en aftale med en borger. -
Løntilskud
Anvend VITAS, hvis din virksomhed ønsker at tilbyde en ansættelse med løntilskud. -
NemRefusion - Fleksjobrefusion
Anmod om fleksjobrefusion via NemRefusion -
NemRefusion - Løntilskudsrefusion
Anmod om løntilskudsrefusion via NemRefusion. -
NemRefusion - Refusion af sygedagpenge
Anmeld sygefravær, raskmeld og søg om refusion af sygedagpenge via NemRefusion. -
NemRefusion – Lønrefusion under jobafklaring (ressourceforløbsydelse) - DP 202H
Anmod om lønrefusion under jobafklaringsforløb (refusion af ressourceforløbsydelse). -
Oplysning om NemKonto
Din virksomheds NemKonto er den bankkonto, som din virksomhed ønsker at modtage alle udbetalinger fra offentlige myndigheder på. -
Oplysning om specifik konto efter NemKontoordningen
Her kan du registrere en specifik konto efter NemKontoordningen. -
Oplysning om ydelsesperioder fra A-kassen
Selvbetjeningsløsningen anvendes af A-kassen til oplysning om ydelsesperioder i forbindelse med en borgers ansøgning om hjælp til forsørgelse -
Personer omfattet af arbejdsfordeling - Bilag til anmeldelse/ansøgning om arbejdsfordeling
På denne indberetning skal du liste de personer, der er omfattet af arbejdsfordeling. Indberetningen er bilag til ansøgningen/anmeldelsen AB 292 og skal følge denne. -
Refusion af barselsdagpenge
Her kan du anmelde fravær i forbindelse med barselsorlov og søge om refusion af barselsdagpenge. -
Send BBR-oplysninger om hel nedrivning
Virksomheden anvender indberetningen sammen med anmeldelsen om byggearbejde (BY 101). Oplysningerne skal bruges til bygnings- og boligregistret (BBR), hvor oplysninger om landets faste ejendomme, lejligheder og lokaler registreres. -
Send driftsjournal for forsamlingslokale
En ansvarlig driftsleder anvender indberetningen, når de skal sende driftsjournal for et forsamlingslokale. -
Send erklæring om indhentelse af børneattest
Foreningerne afgive denne erklæring, selvom man ikke ansætter eller beskæftiger personer, der skal have direkte kontakt med børn under 15 år. Afgivelse af erklæringen er en forudsætning for, at foreningen kan modtage tilskud eller få anvist lokaler. -
Send oplysninger om deltager fra en anden kommune - folkeoplysende voksenundervisning
Denne indberetning anvendes indenfor folkeoplysende voksenundervisning, når der skal sendes oplysninger om en deltager fra en anden kommune. -
Send overslag - optiker/øjenlæge
Her kan du som optiker eller øjenlæge oprette og vedligeholde et tilbud for en pensionist med helbredstillæg. Tilbuddet sendes til borgerens bopælskommune. Du kan også skrive beskeder og vedhæfte yderligere dokumentation. -
Send udgifter til aflønning i forbindelse med folkeoplysende voksenundervisning
Denne indberetning bruges ved indsendelse af oplysninger om foreningens samlede udgifter til aflønning af lærere og ledere. -
Tandbehandling Helbredstillæg - Tandlæge
Her kan du som tandlæge oprette og vedligeholde et overslag (tilbud) på en tandbehandling for en pensionist med helbredstillæg. Tilbuddet sendes til borgerens bopælskommune. Du kan også skrive beskeder og vedhæfte yderligere dokumentation. -
Tandbehandling Helbredstillæg - Tandtekniker
Her kan du som tandtekniker oprette og vedligeholde et overslag (tilbud) på en tandbehandling for en pensionist med helbredstillæg. Tilbuddet sendes til borgerens bopælskommune. Du kan også skrive beskeder og vedhæfte yderligere dokumentation. -
Virksomhedspraktik
Anvend VITAS, hvis din virksomhed ønsker at oprette en virksomhedspraktik. VITAS samler alle administrative dokumenter til oprettelse, bevilling, forlængelse og ophør af virksomhedspraktik et sted. -
Voksenlærling
Anvend VITAS, hvis din virksomhed ønsker at ansøge om at blive godkendt til voksenlærlingetilskud.