Roskilde Kommune
Roskilde Kommune
Rådhusbuen 1
4000 Roskilde
Telefon: 46 31 30 00
ma-on 8-15
to 10-17
fr 8-14
Mest anvendte indberetninger
-
NemRefusion - Refusion af sygedagpenge
Anmeld sygefravær, raskmeld og søg om refusion af sygedagpenge via NemRefusion. -
NemRefusion – Lønrefusion under jobafklaring (ressourceforløbsydelse) - DP 202H
Anmod om lønrefusion under jobafklaringsforløb (refusion af ressourceforløbsydelse). -
Refusion af barselsdagpenge
Her kan du anmelde fravær i forbindelse med barselsorlov og søge om refusion af barselsdagpenge.
Alle indberetninger
-
AB 401 - Ansøgning om mentorfunktion
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at søge tilskud til mentorfunktion. -
Adresseforespørgsel
Enhver kan få oplysninger om en anden persons adresse, hvis ikke personen har hemmelig adresse (beskyttet). -
Anmeld afvigelser i forhold til affaldsordning
Løsningen giver mulighed for at anmelde afvigelser i affaldsordningen. Det kan for eksempel dreje sig om fejl eller afvigelser af afhentningsdato eller spildt affald. -
Anmeld anvendelsesændring af bygninger i landzone
Anvend denne løsning, når du skal anmelde anvendelsesændring af bygninger i landzone efter lov om planlægning § 38, stk. 1 jf. § 37, stk. 1 og 2. -
Anmeldelse af landbrugs-, fiskeri- og skovbrugsbyggeri i landzone
Anvend denne løsning, når du skal anmelde landbrugs-, fiskeri- og skovbrugsbyggeri i landzone efter lov om planlægning § 38, stk. 2, jf. § 36, stk. 1, nr. 3 og 4. -
Anmeldelse af socialt bedrageri (ikke-anonym)
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at anmelde socialt bedrageri. Vær opmærksom på, virksomheden IKKE vil være anonym. -
Anmeldelse fra autoriseret mester (kloak- og sanitetsarbejde)
Denne indberetning skal bruges af en autoriseret mester ved anmeldelse af kloak- og sanitetsarbejde -
Anmeldelsesskema for byggeaffald
Anmeld her, hvis du skal renovere eller nedrive mere end 10 m2, eller hvis du får mere end 1 ton byggeaffald. Du skal anmelde, før du går i gang med arbejdet. -
Anmod om ændring af affaldsordning
Her kan du anmode om at få ændret din eksisterende affaldsordning. -
Anmodning om ansættelsesoplysninger
Anvendes af kommuner til indhentning af ansættelsesoplysninger om personer der får eller modtager ydelser fra kommunen -
Anmodning om lønrefusion (ressourceforløbsydelse under jobafklaringsforløb) - dp 202H
Du skal anvende denne digitale løsning, når du skal anmode om lønrefusion, fordi din sygemeldte medarbejder efter en periode med sygedagpenge er overgået til et jobafklaringsforløb. -
Anmodning om pensionsoplysninger
Anvendes af kommuner til indhentning af pensionsoplysninger om personer der får eller modtager ydelser fra kommunen -
Anmodning om udbetaling af løntilskud - procent-sats af lønnen (Fleksjob)
Anvend denne digitale løsning, hvis du som arbejdsgiver ønsker at anmode om udbetaling af løntilskud. -
Anmodning om udbetaling af tilskud til mentorfunktion
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at anmode om udbetaling af tilskud til mentorfunktion. -
Anmodning om udbetaling af tilskud til voksenlærling
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at anmode om udbetaling af tilskud til voksenlærling. -
Ansøgning om afholdelse af udendørsarrangement
Her kan du søge om tilladelse til at råde over veje, stier og pladser i forbindelse med afholdelsen af et udendørsarrangement -
Ansøgning om aftale efter sygedagpengelovens § 58a (selvstændigt erhvervsdrivende)
Denne indberetning bruges ved ansøgning om aftale og sygedagpenge for selvstændig erhvervsdrivende. -
Ansøgning om anbringelse af container mv. på veje
Du kan ansøge om tilladelse til at råde over offentlige veje og pladser i kommune fx når du opstiller en container mv. -
Ansøgning om dispensation for affaldsregulativ
Her kan du søge om dispensation for kommunens affaldsregulativ. Hos den enkelte kommune angives det via løsningen, hvilke forhold der kan søges dispensation for. -
Ansøgning om fritagelse fra gebyr på erhvervsaffald
Ansøg om fritagelse fra gebyr på erhvervsaffald. -
Ansøgning om hjælpemidler - undervisningsmateriale, arbejdsredskaber og arbejdspladsindretning
En virksomhed kan søge tilskud til arbejdsredskaber og mindre tilretninger af arbejdspladsen, der kompenserer for medarbejderens begrænsning i arbejdsevnen. -
Ansøgning om jobrotation
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at ansøge om jobrotation. -
Ansøgning om tilladelse til gravearbejde
Denne indberetning anvendes ved ansøgning om tilladelse til gravearbejde. -
Arbejdsgivererklæring ved ansøgning om støtte til bil
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed skal indgive arbejdsgivererklæring ved ansøgning om støtte til bil. -
Arbejdsgivers erklæring om sygedagpenge
Anvend denne digitale løsning, hvis din virksomhed ønsker at indgive en erklæring om sygedagpenge. -
Byg og Miljø
Byg og Miljø hjælper dig med at finde oplysninger og indsende ansøgninger i bygge- og miljøsager. -
Engangsydelser til affaldshåndtering via webshop
Skal virksomheden have afhentet mere affald, kan du bestille ekstra sække her. -
Erklæring fra fodplejer/fodterapeut
Dette selvbetjeningsforløb anvendes af fodplejere og fodterapeuter, når en kunde/patient ansøger kommunen om udvidet helbredstillæg. Oplysningerne sendes til kommunen -
Integrationsgrunduddannelse (IGU)
I VITAS skal du registrere aftale om integrationsgrunduddannelse, såfremt din virksomhed ønsker at indgå en aftale med en borger. -
Løntilskud
Anvend VITAS, hvis din virksomhed ønsker at tilbyde en ansættelse med løntilskud. -
NemRefusion - Fleksjobrefusion
Anmod om fleksjobrefusion via NemRefusion -
NemRefusion - Løntilskudsrefusion
Anmod om løntilskudsrefusion via NemRefusion. -
NemRefusion - Refusion af sygedagpenge
Anmeld sygefravær, raskmeld og søg om refusion af sygedagpenge via NemRefusion. -
NemRefusion – Lønrefusion under jobafklaring (ressourceforløbsydelse) - DP 202H
Anmod om lønrefusion under jobafklaringsforløb (refusion af ressourceforløbsydelse). -
Overslag fra optiker
Dette selvbetjeningsforløb anvendes af optikere og øjenlæger, når en kunde/patient ansøger kommunen om udvidet helbredstillæg. Oplysningerne sendes til kommunen. -
Overslag fra tandtekniker/tandlæge
Dette selvbetjeningsforløb anvendes af tandteknikere og tandlæger, når en kunde/patient ansøger kommunen om udvidet helbredstillæg. Oplysningerne sendes til kommunen. -
Refusion af barselsdagpenge
Her kan du anmelde fravær i forbindelse med barselsorlov og søge om refusion af barselsdagpenge. -
Send erklæring om indhentelse af børneattest
Anvend denne digitale løsning, hvis din forening ønsker at sende erklæring om indhentelse af børneattest. -
Send oplysninger om deltager fra en anden kommune - folkeoplysende voksenundervisning
Denne indberetning anvendes indenfor folkeoplysende voksenundervisning, når der skal sendes oplysninger om en deltager fra en anden kommune. -
Virksomhedspraktik
Anvend VITAS, hvis din virksomhed ønsker at oprette en virksomhedspraktik. VITAS samler alle administrative dokumenter til oprettelse, bevilling, forlængelse og ophør af virksomhedspraktik et sted. -
Voksenlærling
Anvend VITAS, hvis din virksomhed ønsker at ansøge om at blive godkendt til voksenlærlingetilskud.