Gå til hovedindhold

Indberetning og indbetaling af feriepenge til Arbejdsmarkedets Feriefond

Du skal som virksomhed senest 15. november hvert år indberette og indbetale ikke-udbetalte feriepenge til Arbejdsmarkedets Feriefond.

Hav følgende parat

  • NemID medarbejdersignatur
  • SE-nummer for de(n) virksomhed(er), du skal indberette for

  • Ferieregnskab for det pågældende optjeningsår

  • Lønmodtagernes cpr.-nr., antal ikke-udbetalte feriedage og beløb

Hvis du skal indberette som lønbureau eller på vegne af andre virksomheder, kan du henvende dig via vores kontaktmail på hjemmesiden www.aff.dk og vil herefter modtage yderligere anvisninger.

 

Vær opmærksom på

  • At du skal indberette, selvom virksomheden anvender FerieKonto
  • At du skal indberette, selvom virksomheden har 0 kr. at indberette og indbetale
  • At du skal indberette for tre grupper ansatte. Se FAQ
  • At du ved indberettet beløb modtager en kvittering med FI-kode i virksomhedens e-Boks. Virksomheden skal senest 15. november indbetale det indberettede beløb via den tilsendte FI-kode, herefter påregnes morarenter

Trin for trin

  1. Log på med NemID medarbejdersignatur
  2. Vælg hvilke SE-numre du ønsker at indberette for.
  3. Tryk 'næste' for at indberette medarbejdere manuelt eller
  4. Vedhæft evt. skabelonfil, ved indberetning for mange medarbejdere (se FAQ)
  5. Indberet/bekræft beløb for hvert SE-nummer for de tre medarbejdergrupper
  6. Kontrollér at indberetning er korrekt
  7. Kontrollér e-mailadresse og godkend/send indberetning
  8. Du modtager kvittering for indberetning på mail. Du modtager endvidere opsummering og FI-kode til indbetaling i e-Boks ved indberettet beløb > 0 kr.
  9. Indbetal via den FI-kode virksomheden modtager i e-Boks ved indberettet beløb

Kontakt Arbejdsmarkedets Feriefond

Arbejdsmarkedets Feriefond

Otto Mønsteds Gade 5
1571 København V

feriefonden@aff.dk