Gå til hovedindhold

Ny og nem løsning til indhentelse af samtykke- og tro og love-erklæringer

Den nye løsning betyder, at anmodninger om erklæring per 9. december 2019 bliver sendt automatisk til det enkelte ledelsesmedlems digitale postkasse.

NB: Udenlandske ledelsesmedlemmers erklæringer skal uploades som hidtil.

Anmod om serviceattest

Skal bruges af virksomheder ved anmodning om en serviceattest til brug ved deltagelse i udbud.

Start

Hav følgende parat

Mere information

Virksomheder skal medsende en serviceattest for at deltage i visse udbud. En serviceattest indeholder relevante oplysninger fra ATP, Skatteforvaltningen, Skifteretten og Kriminalregistret. Du kan få attesten på de officielle EU-sprog.

Den gennemsnitlige sagsbehandlingstid er 2 uger fra den dag, vi har modtaget jeres anmodning i korrekt udfyldt stand. Sagsbehandlingstiden kan i nogle tilfælde være længere, afhængigt af øvrige myndigheders sagsbehandling.

Erhvervsstyrelsen indhenter i forbindelse med udstedelse af serviceattester oplysninger fra de kompetente myndigheder. Oplysningerne indhentes i perioden fra en virksomhed har anmodet om en serviceattest, til Erhvervsstyrelsen udsteder den.

En serviceattest er et øjebliksbillede: Der er ikke nogen specifik gyldighedsperiode for serviceattesten. Gyldighedsperioden er op til den enkelte udbyders konkrete vurdering.

Relaterede indberetninger

Er virksomhedens stamdata eller ledelsesoplysninger forkerte?
Ret oplysninger på Ændre virksomhed

Trin for trin

Hent samtykkeerklæring

Hvis serviceattesten skal indeholde oplysninger fra Politiet (Kriminalregistret), skal du vedhæfte samtykkeerklæring.

Alle danske ledelsesmedlemmer vil modtage en samtykke- og tro og love-erklæring i deres digitale postkasse. Når alle ledelsesmedlemmer har afgivet svar på samtykke, anses serviceattesten som værende udstedt. Herefter sendes sagen til videre sagsbehandling hos de øvrige myndigheder.

Udenlandske ledelsesmedlemmer skal vedhæfte en samtykke- og tro og love-erklæring samt indtaste fødselsdato og uploade kopi af pas eller anden foto-ID. Erklæringer skal udfyldes på en computer, men underskrives i hånden. Er erklæringen mangelfuld, afvises den.

  • Samtykkeerklæring på dansk og engelsk
  • Fulde navn og adresse skal angives (som det fremgår af det gule sundhedskort).
  • Samtykkeerklæringen er personlig, og er gældende i 3 måneder efter dateringen.

Repræsentanter

Hver person, der kan repræsentere, kontrollere eller træffe beslutninger i ledelsen, skal angives ved bestilling af en serviceattest, så vi kan indhente oplysninger om strafbare forhold hos Kriminalregistret. Det gælder også for offentlige myndigheder.

Erklæringer skal udfyldes på en computer, men underskrives i hånden. Er erklæringen mangelfuld, afvises den.

  1. Klik på [Start] og log ind med NemID medarbejdersignatur eller NemID privat
  2. Udfyld og godkend anmodningen
  3. Når serviceattesten er færdig, sender vi den til virksomheden med Quickbrev og digital post.

OBS! Fakturaen sendes til bestillers digitale postkasse.  

Har du problemer med at udfylde anmodningen i Safari? Prøv igen i Firefox.

Kontakt Kundecenteret

Erhvervsstyrelsens Kundecenter

Telefon: 72 20 00 30

Vi har åbent:
mandag til torsdag 8:30-16:00,
fredag til 9:00-15:00.

Hav dit CVR-nummer klar. Så kan vi lettere hjælpe dig, når du ringer.

Skriv til Erhvervsstyrelsens Kundecenter.