Gå til hovedindhold

Ejendomsmæglerregistrering

Ansøg om godkendelse som ejendomsmægler, deponer din godkendelse eller ansøg om genoptagelse af din godkendelse.

Hav følgende parat

Ansøgning om godkendelse:

  • Eksamensbevis(er)
  • Arbejdsgivererklæring
  • Restanceattest

Mere information

Ansøgning om godkendelse:
Du skal vedhæfte et eller flere eksamensbeviser for beståede fag/uddannelse. Derudover skal du i form af en arbejdsgivererklæring dokumentere, at have opnået 2 års praktisk erfaring på fuldtid hos en ejendomsmægler. Og du skal vedhæfte en restanceattest fra SKAT (oversigt over din gæld til det offentlige - ring: 70 15 73 04).

Deponering af godkendelse:
Du kan deponere din godkendelse som ejendomsmægler, hvis du for en periode ikke ønsker at gøre brug af den. Dato for deponering kan kun ske pr. dags dato, altså ikke frem eller tilbage i tiden.

Genoptagelse af godkendelse:
Skal du genoptage din godkendelse som ejendomsmægler, skal du være opmærksom på, at dit forsikringsselskab skal indberette, at du er forsikringsdækket mod økonomiske krav.

Trin for trin

  1. Klik [Start]
  2. Udfyld felterne og klik [Næste] for at fortsætte
  3. Klik [Opsummering] og derefter [Send] for at indsende anmeldelsen
  4. Når registreringen er færdigbehandlet, sender SKAT et nyt registreringsbevis til virksomhedens digitale postkasse.

Kontakt Kundecenteret

Erhvervsstyrelsens Kundecenter

Telefon: 72 20 00 30

Vi har åbent:
mandag til torsdag 8:30-16:00,
fredag 9:00-15:00.