Gå til hovedindhold

Eksportkontrol - Ansøgning om kundetjek

Tjek af kunder ved eksport af produkter og teknologi med dobbelt anvendelse (dual-use) ifm. masseødelæggelsesvåben og EU’s sanktioner.

Hav følgende parat

Ansøgningen skal indeholde information om den konkrete kunde. Vi skal bruge oplysninger om virksomhedens navn, adresse, mail og telefon. Du kan også vedhæfte relevant korrespondance mellem dig og kunden.

Der er mulighed for at tilføje flere kunder i formularen.

Mere information

Virksomheder kan få tjekket, om konkrete kunder, dvs. købere, agenter, modtagere og slutbrugere, er kritiske. Resultatet af et tjek kan være vigtig viden for dig. Fx når du skal afgøre, om du eller dit firma ønsker at indgå kontrakt med en bestemt kunde.

Bemærk, at kundetjekket primært er beregnet til kunder, som ikke har adresse i Europa og Grønland.

Læs mere om kundetjekket under fanebladet Vejledning.

Trin for trin

  1. Klik [Start] og log ind med NemID medarbejdersignatur eller privat NemID.
  2. Udfyld felterne og klik [næste] for at fortsætte.
  3. Klik [Opsummering] og derefter [Send] for at sende ansøgningen.
  4. Når ansøgningen er sendt, får du en kvitteringsmail.

Spørgsmål til kundetjek

Erhvervsstyrelsen

Telefon: 35 29 15 00

Vi har åbent:
Mandag til torsdag kl. 9:00-16:00,
fredag kl. 10:00-15:00.

Eller skriv til Eksportkontrol på eksportkontrol@erst.dk