Gå til hovedindhold

Forsikringsformidler & genforsikringsformidler - Ansøg og indberet

For at yde forsikrings- eller genforsikringsformidling kræves registrering hos Finanstilsynet.

Hav følgende parat

Følgende bilag skal indhentes eller udfyldes før du går i gang med selve ansøgningen da disse skal vedhæftes under ansøgningsprocessen 

  • Straffeattest for hver person i bestyrelsen, direktionen og for den ledelsesansvarlige i virksomheden (Link).
  • Erklæring om ansvarsforsikring eller garantistillelse (Link).
  • Erklæring om klientkonto samt garantistillelse for klientkonto eller frigørelsesattest (skal kun indsendes hvis der modtages betroede midler)(Link).

Du kan læse mere om reglerne for og krav til ovenstående dokumenter under fanen "Vejledning" ovenfor.

Trin for trin

  1. Udfyld og indhent de relevante bilag, der skal vedhæftes din ansøgning.
  2. Klik på [Start] og log ind med NemID medarbejdersignatur eller NemID privat
  3. Godkend betingelserne og klik [Fortsæt]
  4. Gennemgå de forskellige dele af ansøgningen
  5. Indsend ansøgning. Vær opmærksom på, at ansøgningen ikke kan indsendes, hvis ikke alle obligatoriske felter er udfyldt og alle relevante dokumenter er vedhæftet
  6. Finanstilsynet vil kontakte dig i forbindelse med behandlingen af din sag.

Årlig indberetning

Årlig indberetning for forsikringsformidlere og genforsikringsformidlere indberettes her. (Link)

Finanstilsynet - Kontor for Forbrugerspørgsmål og Finansielle Formidlere

Finanstilsynet

Telefon: 33558282