Gå til hovedindhold

Fyrværkeri, virksomhedsgodkendelse

Denne blanket anvendes til ansøgning om virksomhedsgodkendelse til indførsel og/eller fremstilling af fyrværkeri

Hav følgende parat

  • NemID eller medarbejdersignatur (digital signatur)
  • Virksomhedens CVR-nummer
  • Virksomhedens kvalitetsstyringssystem, herunder
    • Beskrivelse af virksomhedens arbejdsområde og arbejdsprocesser
    • Procedure for egenkontrol med, at artiklerne er fuldt funktionsdygtige og ikke beskadigede efter transport, og at artiklerne overholder mærkningskrav samt øvrige særlige krav
    • Procedure for håndtering af artiklerne, herunder beskrivelse af virksomhedens arbejdsrutiner
    • Procedure til at sikre, at krav til opbevaring af fyrværkeri og andre pyrotekniske artikler overholdes
    • Procedure til at sikre, at krav til optegnelse over vareleveringer, salg og oplag, jf. § 55, overholdes
    • Fortegnelse over medarbejdernes faglige viden om fyrværkeri eller andre pyrotekniske artikler, herunder procedure til at sikre vedligeholdelse af medarbejdernes faglige viden
    • Procedure for behandling af afvigelser og udførelse af korrigerende handlinger
    • Procedure for virksomhedens egen efterprøvning af kvalitetsstyringssystemets egnethed og effektivitet
  • Dokumentation for faglig viden hos medarbejder(e), herunder
    • at medarbejdere i virksomheden, i form af pyroteknisk uddannelse eller erfaring har relevant faglig viden om kravene til konstruktion, håndtering og opbevaring af fyrværkeri eller andre pyrotekniske artikler i forhold til virksomhedens forretningsområde
  • Opbevaringstilladelse/godkendelse af fremstillingssted

Husk at have dokumentation klar til at vedhæfte elektronisk.

Mere information

Vær opmærksom på, at vi sender din kvitteringsskrivelse til din virksomheds e-Boks

 

Du kan læse mere om kravet til kvalitetsstyringssystemet på dette link: https://www.sik.dk/Virksomhed/Fyrvaerkeri-for-fagfolk/Vejledninger-om-fyrvaerkeri/Vejledning-om-kvalitetsstyringssystemer-i-fyrvaerkerivirksomheder