Gå til hovedindhold

Socialstyrelsen

 Socialstyrelsen - Social viden til gavn

Socialstyrelsen er en del af Social- og Integrationsministeriet, og det er vores opgave at bidrage aktivt til en vidensbaseret socialpolitik, der medvirker til effektive sociale ydelser til gavn for borgerne. Socialstyrelsen skal

  • bistå kommunerne med at implementere gældende lovgivning
  • bistå kommunerne med specialrådgivning og udredning i komplicerede sager
  • yde rådgivning til borgerne i komplicerede sager
  • deltage i forberedelse af ny lovgivning med ny viden og erfaring fra praksis
  • administrere bl.a. Tilbudsportalen og Fritvalgsdatabasen
  • analyseopgaver vedrørende serviceloven
  •  udviklingsopgaver og opfølgning i forhold til hele specialrådgivningsområdet.

Socialstyrelsen sikrer, at Folketingets socialpolitiske beslutninger bliver omsat korrekt og hurtigt til praktisk social indsats i kommunerne. Det er Socialstyrelsens målsætning at løsning af opgaver baseres på effektmåling, forskningsbaseret viden og dokumentation indenfor følgende områder:

  • Børn og unge
  • Handicap
  • Udsatte
  • Ældre

Se myndighedens indberetninger

Socialstyrelsen

Edisonsvej 18 , 1
5000 Odense C

Telefon: 72 42 37 59

ma-fr 8.30-13.30

Socialstyrelsens Support

Alle indberetninger

  • Hjælpemiddelbasen
    Hjælpemiddelbasen giver dig som forhandler mulighed for at informere kommuner og hjælpemiddelbrugere om dine produkter. Du kan beskrive dine produkter, oplyse priser og tekniske detaljer samt vedhæfte billeder, brugsanvisninger, videoklip m.m.