Gå til hovedindhold

Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering

Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering skal være med til at øge arbejdsudbuddet. Det skal dels ske ved at fastholde borgere med risiko for at miste tilknytningen til arbejdsmarkedet, dels gennem international rekruttering.

Styrelsens ene hovedopgave er således at udvikle og styrke beskæftigelsesindsatsen for mennesker, som har behov for en helhedsorienteret indsats for at kunne blive på arbejdsmarkedet.

Den anden hovedopgave er at understøtte arbejdet med at rekruttere arbejdskraft fra udlandet og integrere udenlandsk arbejdskraft på det danske arbejdsmarked. Styrelsen får derfor ansvaret for de regionale enheder Work in Denmark og International Citizen Service.

Se myndighedens indberetninger

Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering

Njalsgade 72A
2300 København S

Telefon: 72 21 74 00

mandag til fredag kl. 9-15

Mest anvendte indberetninger

  • Status på opholdssager
    Du kan som virksomhed bruge denne løsning til at se status på sager, din virksomhed er part i.

Alle indberetninger

  • Den digitale EØS arbejdsgiver indberetning
    Her kan du indberette oplysninger om dine tidligere ansatte, hvis du har en digital signatur. Vær opmærksom på, at du tidligst kan indberette 10 dage før ansættelsens ophør.
  • Integrationsgrunduddannelse (IGU)
    I VITAS skal du registrere aftale om integrationsgrunduddannelse, såfremt din virksomhed ønsker at indgå en aftale med en borger.
  • Løntilskud
    Anvend VITAS, hvis din virksomhed ønsker at tilbyde en ansættelse med løntilskud.
  • Status på opholdssager
    Du kan som virksomhed bruge denne løsning til at se status på sager, din virksomhed er part i.
  • Virksomhedspraktik
    Anvend VITAS, hvis din virksomhed ønsker at oprette en virksomhedspraktik. VITAS samler alle administrative dokumenter til oprettelse, bevilling, forlængelse og ophør af virksomhedspraktik et sted.
  • Voksenlærling
    Anvend VITAS, hvis din virksomhed ønsker at ansøge om at blive godkendt til voksenlærlingetilskud.