Anmeldelse af ændringer eller udvidelse af Storstrøm- eller Femern-forbindelserne
Anmeld udvidelse eller ændring af anlægsprojekterne Femern eller Storstrøm.
Hav følgende parat
- Kort med indtegnet ændring/udvidelse i målestok 1:10.000 eller 1: 5.000 synliggjort op mod det allerede vedtagne anlæg og projekt
- Resume af ændringen eller udvidelsen. Resumet skal beskrive ændringen eller udvidelsen og overordnet vurdering af denne eventuelle påvirkning af miljøet sammenholdt med allerede vedtagne miljømæssige rammer herfor i den eksisterende miljøvurdering og implementeringsredegørelse.
- NemID
Du kan finde yderlig vejledning til ansøgningen på Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsens hjemmeside.
Hvordan logger jeg ind
Du kan logge ind med NemID medarbejdersignatur for at udfylde ansøgningen. Hvis du er 100% tegningsberettiget i din virksomhed kan du benytte dit personlige NemID, som så fungerer som privat NemID til erhverv.
Når du logger ind, bliver du automatisk identificeret som ansat i virksomheden med virksomhedens navn og CVR-nr. og dit navn.
Ansøger du på vegne af andre, f.eks. som rådgiver, skal du logge ind med dit eget NemID for erhverv. I ansøgningen bliver du registreret som rådgiver for ansøger, hvorefter du kan indtaste oplysninger om den virksomhed eller person, som du ansøger på vegne af.
Mere information
Du skal bruge denne blanket, hvis du anmelder en udvidelse eller ændring af anlægsprojekterne Femern eller Storstrøm.
På baggrund af de oplysninger, du indtaster i blanketten, vil styrelsen i første omgang vurdere om udvidelsen eller ændringen kan rummes inden for den VVM-redegørelse, der allerede er lavet for anlæggelse af den nye bro.
Hvis styrelsen vurderer, at de miljømæssige forhold omkring ændringen eller udvidelsen ikke kan rummes inden for den VVM-redegørelse, der er udarbejdet for anlægget af den nye bro, sender styrelsen ansøgningen i høring hos relevante myndigheder. Derefter foretager styrelsen en screening af de miljømæssige forhold omkring udvidelsen eller ændringen. Screeningen foretages dels på baggrund af de oplysninger der er om de miljømæssige forhold i ansøgningen og dels på baggrund af høringsvar fra relevante myndigheder.
På baggrund af screeningen afgør styrelsen om der skal laves et tillæg til den VVM-redegørelse, der allerede er udarbejdet, eller om der kan gives tilladelse til projektet eventuelt med vilkår.
-
Vi er den dataansvarlige – hvordan kontakter du os?
Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor.
Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen
Carsten Niebuhrs Gade 43
1577 København VCVR: 27186386
Telefon: 72218800
Email: info@tbst.dk
-
Kontaktoplysninger på databeskyttelsesrådgiveren
Hvis du har spørgsmål til vores behandling af oplysningerne, er du altid velkommen til at kontakte vores databeskyttelsesrådgiver.
Du kan kontakte vores databeskyttelsesrådgiver, Søren Kristensen, på følgende måder:
Telefon: 41780531
E-mail: dpo@tbst.dk
-
Formålene og retsgrundlaget for behandlingen af personoplysninger
Vi behandler personoplysningerne til følgende formål:
- Ansøgning om tilladelse til projektændringer vedr. Femern og Storstrøm. Oplysning om ansøgers navn, adresse, E-mail og telefonnr. til identifikation af ansøger samt kontaktoplysninger.
Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af:
- Lovhjemlen til tilladelsen er lov om anlæg og drift af en fast forbindelse over Femern Bælt med tilhørende landanlæg i Danmark, nr. 575 af 04/05/2015 og lov om anlæg af en ny Storstrømsbro og nedrivning af den eksisterende Storstrømsbro, nr. 737 af 01/06/2015. Der anvendes p.t. ikke samtykke til opbevaring og behandling af persondata i forbindelse med ansøgningen.
-
Kategorier af personoplysninger
Vi behandler følgende kategorier af personoplysninger om dig:
- Navn, adresse, arbejdstelefonnr., (arbejds-) E-mail, CVR (ikke cpr). Det kan ikke udelukkes, at ansøger oplyser evt. stilling og arbejdsområde i kontaktoplysninger, men vi beder ikke om det.
-
Modtagere eller kategorier af modtagere
Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:
- Oplysninger sendes til høringsparter i forbindelse med ansøgning og bliver offentliggjort på TBST's hjemmeside. Hvis ansøgningen indeholder risiko for grænseoverskridende påvirkninger sendes oplysningerne til det/de pågældende land, typisk et naboland.
-
Overførsel til modtagere i tredjelande, herunder internationale organisationer
Navn, adresse, arbejdstelefonnr., (arbejds-) E-mail, CVR (ikke cpr). Det kan ikke udelukkes, at ansøger oplyser evt. stilling og arbejdsområde i kontaktoplysninger, men vi beder ikke om det.
-
Hvor personoplysningerne stammer fra
Ansøger skal bruge nem-ID til at logge ind på skemaet, men TBST beder ikke om præudfyldning af oplysninger.
-
Opbevaring af personoplysninger
Sagen, herunder oplysningerne om ansøger, som er en del af ansøgningen skal journaliseres jf. forvaltningsloven, ligesom ansøgningsmateriale skal offentliggøres efter lovhjemlen.
-
Automatiske afgørelser, herunder profilering
Vi anvender automatiske afgørelser, herunder profilering til brug for [beskriv i hvilke tilfælde automatiske afgørelser, herunder profilering kan forekomme]. [Beskriv logikken i de automatiske afgørelser, herunder profilering, samt betydningen og de forventede konsekvenser af en sådan behandling for den registrerede].
-
Retten til at trække samtykke tilbage
Er der afleveret personoplysninger om dig, har du til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte os.
Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt.
-
Dine rettigheder hvis der er afleveret personoplysninger om dig
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen.
Ret til at se oplysninger (indsigtsret)
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.
Ret til berigtigelse (rettelse)
Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
Ret til sletning
I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
Ret til begrænsning af behandling
Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
Ret til indsigelse
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores lovlige behandling af dine personoplysninger.
Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)
Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
-
Klage til Datatilsynet
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.