Gå til hovedindhold

Fornyelse af tilladelser til buskørsel

Transportlederen skal logge på med sin medarbejdersignatur og udfylde denne blanket til ansøgning om fornyelse af tilladelser til buskørsel.

Ansøgningen skal udfyldes af transportlederen.

Transportlederen skal logge på med sin medarbejdersignatur.

For at logge på skal du have en NemID medarbejdersignatur. Når du er logget ind, skal du angive en række oplysninger om den ansøgende virksomhed og om dig som transportleder.

Hav følgende parat

Det anbefales, at du har følgende dokumenter ved hånden inden udfyldelse af ansøgningsskemaet:

  • Eventuelt dit kursusbevis.

  • Eventuel ansættelseskontrakt mellem transportlederen og selskabet.

  • Informationer vedr. overenskomstforhold såfremt der ansøges om mere end 1 tilladelse.

Yderligere oplysning om ansøgning om tilladelse til buskørsel finder du under www.tbst.dk/busvognmand

Yderligere oplysning om overenskomstforhold finder du under www.tbst.dk/busoverenskomst.

Hvad er NemID medarbejdersignatur?

NemID medarbejdersignatur er en digital signatur. Den identificerer entydigt virksomhed og medarbejder og overflødiggør derfor en normal underskrift på et dokument.

Medarbejdere, ledere og ejere kan bruge en NemID medarbejdersignatur, når de henvender sig til det offentlige på virksomhedens vegne.

Når du logger ind med en NemID medarbejdersignatur, bliver du automatisk identificeret som ansat i virksomheden med virksomhedens navn og CVR-nr. og dit navn. Den måde at logge ind og identificere sig på kaldes Nemlog-In.

Din virksomhed har formodentlig allerede medarbejdere, der har en medarbejdersignatur. Hvis du ikke selv har en medarbejdersignatur og skal bruge en, skal du henvende sig til virksomhedens NemID administrator. Så kan vedkommende bestille en medarbejdersignatur til dig.

Du finder mere information om medarbejdersignatur her