Gå til hovedindhold

Mit virk >

For garantiordninger

Som garantiordning skal I med den nye ferielov oplyse, hvilke virksomheder I garanterer for.

Når den nye ferielov træder i kraft, skal I indberette alle de SE-numre, I garanterer for. Herefter kan I bruge en ny selvbetjeningsløsning til garantiordninger på Virk.dk til løbende at få et overblik over de virksomheder og beløb, som garantiordningen dækker.

Efterfølgende skal I kun indberette de SE-numre, som tilgår eller frafalder jeres garanti.

Hvad sker der, når en arbejdsgiver går konkurs?

  • Feriepengeinfo får besked fra CVR-registeret
  • Alle arbejdsgiverens konti hos Feriepengeinfo bliver straks spærret, så medarbejderne midlertidigt ikke kan bestille feriepenge
  • Udbetalerforpligtelsen på kontiene flyttes automatisk til den garantiordning, Feriepengeinfo har registreret på arbejdsgiveren
  • I kan som garantiordning nu opgøre krav via Feriepengeinfos Udbetaler-selvbetjening
  • I skal kontakte Feriepengeinfo, hvis der er CPR-numre, som I ikke mener, at I skal dække
  • Spærringen på de overførte konti ophæves
  • Derefter træder I ind som ”udbetaler” på de berørte konti og fungerer som i det eksisterende Feriepengeinfo-set-up.

Arbejdsgivere, der ikke har en garantiordning registreret, vil blive kontrolleret af Feriepengeinfo.

 

Print Facebook LinkedIn Twitter Mail Facebook LinkedIn Twitter Mail Hvis du deler indholdet, vil udbyderen af servicen sætte en eller flere cookies på din computer.